Menu Zamknij

Jaki olej przy DPF? A jaki dla auta z AdBlue?

Szeroka gama marek i produktów dostępnych na rynku sprawia, że wielu kierowców staje przed dylematem, który olej silnikowy wybrać: syntetyczny, półsyntetyczny czy mineralny. Najczęściej rekomendowanym wyborem są oleje syntetyczne, które zapewniają zdecydowanie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i chłodzenie niż oleje mineralne. Charakteryzują się też niższą lepkością, dzięki czemu są one zdolne pokryć i zabezpieczyć narażone powierzchnie silnika nawet w niskich temperaturach. Kolejną kwestią przyprawiającą kierowców o ból głowy są dodatkowe oznaczenia na opakowaniu, jak np. „5W-40”. To tzw. klasyfikacja lepkościowa SAE, opracowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych, gdzie pierwsze cyfry, znajdujące się przed literą „W” definiują płynność oleju w niskiej temperaturze, a liczba po myślniku informuje o lepkości w wysokiej temperaturze.

Wybierając olej należy też uwzględnić rodzaj silnika i zastosowane filtry uzdatniania spalin. Przykładowo, w silnikach typu Diesel – od 2009 roku – najczęściej spotykanym elementem oczyszczającym spaliny jest filtr DPF (Diesel particular filter – filtr cząstek stałych), którego rolą jest usuwanie ze spalin szkodliwych pyłów zawieszonych – dzisiejszej zmory wielkich miast.

cały tekst: warsztat.pl/dzial/12-paliwa-i-oleje/artykuly/jaki-olej-przy-dpf-a-jaki-dla-auta-z-adblue-poradn,65546

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To jest wersja demonstracyjna sklepu do celów testowych— Zamówienia nie będą realizowane. Zamknij